To se samozřejmě projevilo v poklesu počtu cestujících. Naopak během měsíců, kdy v roce 2020 nebyly uzavřené školy (leden, únor, červenec, srpen, září) a lidé pravidelně jezdili do zaměstnání, zaznamenal KOVED větší tržby, než byl předpoklad. Podobně i letos lze vidět nárůst tržeb od května, tedy zase od prvního měsíce, kdy skončil lock-down. „Zatímco od ledna do dubna letošního roku počty cestujících ani jednou nepřesáhly milion přepravených za měsíc, v květnu jsme přepravili 1 393 tisíc cestujících, v červnu dokonce 1 740 tisíc. To se samozřejmě projevuje i v tržbách. Zatímco v březnu se tržby pohybovaly okolo 13 760 tisíc Kč, v květnu dosáhly téměř 24 000 tisíc a v červnu dokonce téměř 30 000 tisíc Kč,“ vypočítává vedoucí ekonomického úseku KOVEDu Ing. Miroslav Řihák.
„Návrat cestujících do veřejné dopravy vítáme a rozhodli jsme se ho ještě podpořit. Na zadních sklech některých autobusů, na obrazovkách ve vlacích a v autobusech, na vybraných zastávkách a na dalších nosičích je proto nyní možné si všimnout informační kampaně směrem k cestujícím, kterou jim chceme představit benefity cestování veřejnou dopravou,“ uvádí jednatel společnosti Ing. Martin Štětkář. Díky tomu, že Integrovaná doprava Zlínského kraje (IDZK) má jako hlavní prvek svého loga stylizované písmeno ‚Z‘, využili jsme toto písmeno jako základ pro jednotlivé výzvy, jimiž se obracíme k cestujícím. Nabízíme jim svezení
„Využíváme toho, že koncem prázdnin rodiče řeší otázku, jak dopravovat do škol své děti. A my jim chceme dát najevo, ubezpečit je, že právě veřejná doprava je správnou volbou – je spolehlivá, pohodlná a bezpečná. Kampaň samozřejmě necílí pouze na rodiče dětí, ale na všechny potenciální cestující. Budeme velmi rádi, pokud se veřejná doprava stane plnohodnotnou alternativou k cestování autem,“ uzavírá jednatel.
Kontakt pro média:
Mgr. Jan Malý – manažer marketingu
maly@koved.cz / +420 704 698 624 / www.idzk.cz